Słów kilka… o mnie

Wszyscy piszą to samo? Nie wiesz, kogo wybrać? Brakuje Ci słów… By stworzyć tekst, który sprzeda? Oddaj to zadanie mnie.

Piszę teksty:
  • sprzedażowe,
  • które pozycjonują strony internetowe,
  • reklamują,
  • nie kaleczą języka polskiego.

Nie musisz robić wszystkiego sam(a)

Wystarczy, że znajdziesz kogoś, kto nie ściemnia, oddaje robotę w terminie i można się z nim dogadać. Zacznijmy od tego, co mogę zaoferować i jakie mam doświadczenie. Przez osiem lat pracowałam w lokalnej gazecie jako redaktorka. Moje stanowisko nazywało się tak naprawdę edytor newsroomu, ale mało kto wie, z czym to się wiąże. Otóż. Można powiedzieć, że czytałam i redagowałam teksty dziennikarskie i marketingowe. Można też powiedzieć, że łamałam strony w InDesignie, ale można też powiedzieć, że prowadziłam dział Kraj i Świat i w związku z tym sama pisałam sporo tekstów, a potem sama je redagowałam. Wszystko to jest prawdą. A do tego… wrzucałam teksty na stronę internetową. Moderowałam komentarze, współpracowałam z masą ludzi, robiłam wywiady, szukałam informacji. Byłam wszędzie i robiłam wszystko. Ale w końcu z gazetą się rozstałam.

Kim jestem zawodowo?

  • Copywriterką. Piszę, by inni zarabiali na sprzedaży swoich produktów i usług. Dziś współpracuję głównie z:
zielonepogotowie.pl
Zielone Pogotowie to rodzinna firma. Prowadzą kanał na YouTube, mają swoją aplikację, blog i sklep internetowy zielonepogotowie.pl.  Fot. Maria Maj-Klepacka
  • Zawodową redaktorką i niespełnioną pisarką.
To jest bardzo polskie
Współpracuję z Przystanią Talentów i z Davem z Ameryki, dla którego redagowałam jego książkę „To jest bardzo polskie”, którą zresztą bardzo polecam. Fot. Michalina Trempała
  • Jestem też nauczycielką… angielskiego. I tłumaczką również.
Piszę, dużo piszę, ciągle piszę.

Ale czy to czyni ze mnie dobrą copywriterkę?

Pisanie to tylko umiejętność, talent, coś, co musiałam i nadal muszę szlifować. Bo przecież oprócz napisania tekstu, trzeba zadbać, aby był on widziany przez wyszukiwarki (SEO). Trzeba znać WordPress i inne CMS-y, by bez problemu, samodzielnie wrzucać stworzone przez siebie treści. A do tego obsługa Google Ads i analizowanie Google Analytics… to podstawa. Creative Studio na FB też musiało stać się dla mnie przyjaznym miejscem.

Dobry copywriter

To ktoś, kto umie sprzedać – najlepiej tak, aby się nie narzucać i nie wciskać kitu. To ktoś, kto trafi do osób, do których nie trafiają proste obrazki i multimedia. Copywriter to psycholog, który umie rozszyfrować potrzeby klienta. To również osoba empatyczna, potrafiąca się wczuć w pragnienia i potrzeby innych. Znajomość psychologii społecznej i socjologii, to w zasadzie podstawa. Być może jest tak, że niektórym brakuje polskiego odpowiednika słowa copywriter, dlatego ja nazwałam siebie Słowotwórczą, chociaż przecież słów nie tworzę. Ja je raczej komponuję. Komponuję słowa tak, aby powstał z nich całkiem zgrabny tekst, który przyciągnie uwagę Twojego klienta, a w konsekwencji zachęci go do skorzystania z Twoich usług i kupna Twoich produktów.

napisz do mnie