Opisy produktów

Jak napisać dobry opis produktu?

Dobry opis to podstawa udanej sprzedaży w Internecie. Im więcej danych i informacji zawiera Twój opis, im więcej wskazówek i odpowiedzi daje, im więcej wątpliwości rozwiewa, tym bardziej… dojdzie do sprzedaży.
Tyle że to nie jest aż tak proste.

Sama informacja nie sprzedaje… Klient potrzebuje czegoś więcej – zachęty, zainteresowania, poczucia, że rozumiesz jego potrzeby, potrafisz zaspokoić jego pragnienia. Reklamowanie produktu w dzisiejszych czasach, gdy wszystkiego jest w bród, to nie jest szczyt możliwości copywritera. 

Prawdziwy twórca treści sprzedażowych musi skupić się na kliencie – ma być jego psychoterapeutą, wróżką i przewodnikiem.
Choć to może lekka przesada. Wystarczy, jeśli copywriter zna psychologię społeczną. Czy ja znam? Pewnie, ale wiem dużo więcej…

Przejdźmy do kwestii opisów

Co chcesz sprzedać? Ty to wiesz, ja nie, więc posłużę się przykładem. Pierwsze, co przychodzi mi do głowy, to chleb.
Na każdym kroku możesz kupić chleb. Za dwa złote, za 5 złotych, a nawet za 14 złotych. Jeden kupi taniej, drugi drożej. Ktoś woli razowy, ktoś pszenny. Dlatego w piekarniach jest taki wybór.

Cena = koszty produkcji, transportu, obsługi, najmu lokalu, plus marża. Wszystko to wiesz, prawda? Więc, jak to jest możliwe, że opłaca się robić chleb za dwa złote?

Jaka jest prawdziwa cena produktu?

Otóż, nie ma czegoś takiego jak prawdziwa wartość czegokolwiek.
Wszystko jest umową. A decyduje to, ile ktoś jest w stanie zapłacić.
Najważniejsze, to przekonać klienta, że Twój produkt jest wart jego pieniędzy.

Produkt sam się nie sprzeda

Musisz klienta lekko popchnąć w jego kierunku

Chleb też się sam nie sprzedaje. To, że ktoś kupuje chleb za 14 złotych wynika z tego, że poznał jego wartość. I poznał ją zanim wszedł do piekarni. Prawdopodobnie wcześniej sobie poczytał o tym, co to znaczy dobry jakościowo chleb. I jest 8 szans na 10, że napisał o tym jakiś copywriter.

Jeśli był to zawodowy copywriter, to skupił się na tym, jakie są korzyści z jedzenia takiego chleba, a nie na samym chlebie.

Skład chleba to dopiero ostatni akapit w tekście. 


A Ty, co sprzedajesz? Jak byś ten produkt opisał? 

Może potrzebujesz pomocy?


napisz do mnie