Jak zablokować reklamę?

Blokowanie reklam na stronach internetowych czy na YouTubie jest bardzo proste… ale nie rób tego.

Reklama to czasami jedyny dochód osób, które są twórcami internetowymi. Owszem, mogą prosić o pieniądze swoich widzów, ale czasami to nie jest takie łatwe, a poza tym… procent od reklamy, na której ktoś zarabia dzięki ich twórczości… należy im się jak psu buda.

Zresztą, dlaczego nie mają zarabiać na reklamach również gwiazdy, osoby bogate, na przykład, muzycy, którzy utracili dochód ze sprzedaży płyt?

Czy Ty pracujesz za darmo?

To, że ktoś śpiewa, tworzy filmy na YouTube nie oznacza, że robi to tylko dla zabawy, dla naszej rozrywki. Taka osoba również pracuje. I chce być uczciwie wynagradzana, adekwatnie do tego, jaką popularność osiągnęła. Bo za popularnością idą również koszty… utrzymania całej świty.

Zarabiając kilka tysięcy złotych wydaje Ci się, że masz prawo słuchać i oglądać wszystko za darmo… Bo oni, Ci artyści, i tak mają więcej od Ciebie.

To się nazywa zawiść. Potrafisz coś stworzyć i zdobyć tym popularność?

To nie jest takie proste, i udaje się nielicznym, właśnie dlatego te osoby zarabiają więcej.

I mają prawo do odebrania swojej części z przychodu, jaki generuje reklama w Internecie.

Pomyśl sobie, że dla Ciebie to zaledwie kilka sekund spojrzenia na reklamę, kliknięcia, albo obejrzenia jej do końca na YouTube. A dla drugiej strony to bezpieczeństwo tworzenia… dla nas. Dla Ciebie również.

Po co Ci ktoś do robienia opisów?

Nie będę Cię przekonywać, że copywriter jest potrzebny właśnie w Twojej firmie, bo może nie mierzysz zbyt wysoko, wystarczą Ci stali klienci, produkujesz bądź sprzedajesz coś, co się samo sprzedaje, do tego nie masz konkurencji…

Napiszę tylko o sytuacji, w której tekst jest niezbędny.

Tekst, który sprzedaje to nie tylko reklama i chwytliwe hasło, to również rzetelny opis produktu. Klient, który chce wydać pieniądze w sklepie internetowym, nie kupi nic w ciemno. Im bardziej dokładny opis dostanie, tym bardziej dojdzie do zakupu.

Tylko że to nie może być zwykły techniczny opis, bo sama informacja i wiedza niczego nie sprzedadzą.

Właśnie po to zatrudnia się osobę, która potrafi pisać teksty sprzedażowe. By ona zakończyła transakcję. Taką osobę nazywa się copywriterem, a jeśli to kobieta, to można nawet napisać copywritress czy copywriterka. Copy = tekst. Writer = pisarz, pisarka.

Doświadczony copywriter wie, jak sprzedawać, bo zna techniki opisywania produktów czy usług. To nie jest tylko „lekkie pióro” czy „bardzo lubię pisać”. Copywriting to rzemiosło.

Nie można być dobrym copy, jeśli nie umie się sprzedawać.

Do rzeczy. Tekst jest niezbędny w sprzedaży internetowej. Produkt nieposiadający opisu powoduje brak lub niską konwersję. Możesz mieć wszystko: Google Ads, piękną stronę internetową, śmigające serwery, ale jeśli wrzucisz kilka zdjęć produktu i napiszesz tylko kilka słów, to przegrasz. Tylko desperat wrzuci taką rzecz do koszyka.